25 Mart 2017 Cumartesi

Boğaz Ağrısına karşı Civanperçemi, Adaçayı, Zencefil üçlüsü..

Merhaba,
Bugün sabah uyandığımda boğazımda bir ağrının varlığını hissettim, herhalde grip oluyorum dedim. Ağzıma azıcık bir çay kaşığını doldurmayacak şekilde zencefil atarak, dışarıya çıktım. Zaman zaman ağrının hafiflediğini sonra devam ettiğini hatırlıyorum. Tabii ki, bunun bir katkısının da A-ferin adlı ilacın olduğunu söyleyebiliriz.

Ertesi gün boğazımda hâlâ ağrı devam ediyordu, evimizin üstündeki odada bayatlayan ekmekleri tost yapmak için yukarıya çıktığımda, bazı bitkileri görünce kendimce biraz Civanperçemi, bir iki çiçek adaçayı, bir iki çay kaşığı zencefil koyarak, üstüne sıcak su ekledim. Ve 5-10 dakika sonra o sudan bir yudum aldığımda birden boğazımda afedersiniz balgamın söküldüğünü hissettim lavaboya giderek tükürdükten sonra bir yudum daha içtiğimde boğazın ağrısının geçtiğini farkettim birde nefes alışverişi de gayet rahattı. 

Aşağıya inerek annem ile abime ikram ettiğimde onlarda faydasının olduğunu söylediler. Abim akşam üzeri tekrar yaptığımı görünce - Bir bardak koyda içeyim dediğinde gülümsedim, çünkü bunu sanki çay, kahve ister gibi istiyordu. Tadı acı değil, rahatlıkla içilebilir. 

Yalnız internette okuduğum kadarıyla hamileler dikkatli olmalı. Adet düzensizlikleri ve menopoza karşı iyi geldiğine dair yazılar da var. Yalnız ben burada karşılaştığım bir durumu paylaşmak istedim, Umarım sizin içinde Allâh şifâya sebep eyler.

Sağlıklı ve hayrlı ömürler dilerim. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum Kuralları:
1- Yapacağınız yorumun, yazıyla alakalı olmasına özen gösteriniz.
2- Yazım ve dilbilgisi konusundaki hassasiyetinizi yorumlarınızda da gösteriniz.
3- Her zaman nazik bir üslûp kullanmaya özen gösteriniz.
4- Yukarıdaki kurallardan herhangi birine uymamanız durumunda, site sahibi yorumunuzu yayınlamama hakkına sahiptir.